American Graffiti Flashcards Preview

English Quotes > American Graffiti > Flashcards

Flashcards in American Graffiti Deck (33)
Loading flashcards...
1

I don't like that surfin' shit.

Rock and roll's been going down hill ever since Buddy Holly died.

2

Someone wants me. Someone roaming the streets, wants ME...

Will you turn the corner?

3

You're the most beautiful, exciting thing I've ever seen in my life

and I don't know anything about you.

4

Besides, it only took me one night to realize

if brains were dynamite you couldn't blow your nose.

5

Go kiss a duck

marblehead

6

My name? Mud,

if anybody sees you.

7

We're finally getting out of this turkey town

and now you wanna crawl back into your cell, right?

8

Don't say anything

and we'll get along just fine.

9

I think I may find that I'm not the competitive type myself.

Well, I'm not really sure that I'm

10

If you ever get tired of going steady

with somebody that ain't around, I'm up for grabs.

11

Hey, did anybody ever tell you that you look

just like Connie Stevens?

12

You think I care if you go off? You think I'm gonna crack up or something?

Boy are you conceited!

13

I just love listening to Wolfman. My Mom won't let me at home.

Because he's a Negro. I think he's terrific.

14

There's a great big beautiful world out there

And here I sit sucking on popsicles.

15

You know, it doesn't make sense to leave home to look for home,

to give up a life to find a new life, to say goodbye to friends you love just to find new friends.

16

I think it would strengthen our relationship. Then we'd know for sure that we're really in love.

Not that there's any doubt.

17

Aren't you the one that told me for eight weeks

that you have to leave the nest sometime?

18

Are you for real? Come on.

Girls don't pay, guys pay.

19

I ain't goin' off to some god-damned fancy college.

I'm stayin' right here. Havin' fun as usual

20

I'll love and protect this car

'till death do us part

21

I just saw a vision

I saw a goddess

22

Decided I wasn't the competitive type

I don't know, maybe I was scared

23

Same old Curt

all that time we were together you never knew what you were doing

24

I bet you are smart enough

to get us some brew

25

Oh come on, you want it and you know it

don't be so damn self righteous with me!

26

If the wolfman were here he'd say

"get your ass in gear, theres a great big beautiful world out there"

27

You aint said one word all night long

what a weird broad

28

Oh Steven! Oh Steven, please don't leave me!

Don't leave me Steven!

29

You probably think you're a big shot goin off like this

but you're still a punk.

30

John Milner was killed

by a drunk driver in December 1965