Synovial Biopsy Flashcards

(21 cards)

1
Q

Was ist die wichtigste Indikation für eine Synovialbiopsie?

A

The single most important indication for a synovial biopsy is to help establish a diagnosis in a patient with chronic inflammatory monoarticular arthritis.

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2
Q

Welche Hauptindikationen gibt es für eine Synovialbiopsie?

A

The main indication for a synovial biopsy is chronic (>6–8 weeks), nontraumatic, inflammatory (synovial fluid white blood cell count >2000 cells/mm³) arthritis limited to one or two joints in which the diagnosis has not been made by history, physical examination, laboratory studies, or synovial fluid analysis with culture (including both fungi and mycobacteria). Synovial biopsies are also important for research purposes to assess the pathophysiology of various arthritides and response to various treatments.

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3
Q

Welche Erkrankungen können durch eine Synovialbiopsie diagnostiziert werden?

A

Siehe Box 9.1.

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4
Q

Hilft eine Synovialbiopsie bei der Diagnose systemischer Bindegewebserkrankungen wie rheumatoider Arthritis (RA)?

A

No. Although a synovial biopsy in a patient with RA may be compatible with the diagnosis, it is not pathognomonic.

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5
Q

Wie kann Synovialgewebe gewonnen werden?

A

Siehe Tabelle 9.1.

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6
Q

Nennen Sie die Vor- und Nachteile der verschiedenen Methoden der Synovialbiopsie.

A

Siehe Tabelle 9.2.

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7
Q

Welche Gelenke können mit einer geschlossenen Biopsienadel biopsiert werden?

A

Usually large joints, most commonly the knee, can be biopsied with a closed-biopsy needle. Smaller joints can be biopsied also but require a special needle.

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8
Q

Wie viele Proben müssen mit einer geschlossenen Biopsienadel entnommen werden, um den Stichprobenfehler zu minimieren?

A

Taking six or more specimens from multiple locations in the joint being biopsied reduces sampling error and leads to biopsy specimen variability of <10%.

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9
Q

Wie hoch ist die Komplikationsrate bei der Entnahme einer Synovialbiopsie durch Arthroskopie?

A

The total complication rate for arthroscopy by a needle or large bore method is similar—15/1000 arthroscopies.

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10
Q

Wer hat die Arthroskopie erfunden?

A
  • 1918—Japanese physician, Dr. Takagi, performed the first knee arthroscopy with a cystoscope.
  • 1930s—German rheumatologist, Dr. Vaupel, proposed the use of arthroscopy to follow the course of arthritis.
  • 1957—Dr. M. Watanabe performed the first partial meniscectomy through an arthroscope.
  • 1969—Dr. N. Matsui performed the first arthroscopic synovectomy.
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11
Q

Nennen Sie einige Erkrankungen, die durch eine Synovialbiopsie diagnostiziert werden können.

A
  • Fungal arthritis
  • Mycobacterial arthritis
  • Spirochetal arthritis (Lyme disease, syphilis)
  • Whipple’s disease
  • Chlamydia
  • Plant thorn and foreign body
  • Chronic sarcoidosis
  • Multicentric reticulohistiocytosis
  • Amyloidosis
  • Pancreatic fat necrosis
  • Ochronosis
  • Hemochromatosis
  • Crystal-induced arthritis
  • Pigmented villonodular synovitis
  • Synovial osteochondromatosis
  • Synovial cell sarcoma
  • Leukemia/lymphoma
  • Metastatic disease to the joint
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12
Q

Wie kann man Synovialgewebe erhalten?

A

Methoden umfassen:
* Closed-needle biopsy +/- ultrasound
* Ultrasound-guided forceps biopsy
* Needle arthroscopy +/- ultrasound
* Arthroscopy
* Open surgical biopsy

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13
Q

Vergleichen Sie Vor- und Nachteile der Methoden der Synovialbiopsie.

A

Vorteile und Nachteile sind:
* Needle biopsy: Least expensive, least traumatic, but small biopsy specimens
* Needle arthroscopic biopsy: Minimally invasive, but moderately expensive
* Arthroscopic biopsy: Direct visualization, but expensive and invasive
* Open surgical biopsy: Direct visualization, large specimens, but most invasive and longest recovery time.

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14
Q

Was ist der Vorteil der Verwendung von Ultraschall bei der Biopsie?

A

Using an ultrasound to guide biopsy sites can increase the yield.

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15
Q

Wie hoch ist die Rate für vorübergehende Gelenkschwellung nach Arthroskopie?

A

Temporary joint swelling occurs in 10% of cases.

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16
Q

Was ist die Komplikationsrate für tiefe Venenthrombose nach Arthroskopie?

17
Q

Was ist die Komplikationsrate für Gelenkinfektionen nach Arthroskopie?

18
Q

Wie viele Proben sollten zur Verringerung des Stichprobenfehlers entnommen werden?

A

Sechs oder mehr Proben.

19
Q

Was ist ein wichtiger Aspekt der Forschung bei Synovialbiopsien?

A

To assess the pathophysiology of various arthritides and response to various treatments.

20
Q

Was zeigt eine Synovialbiopsie bei RA?

A

Prominent plasma cell infiltration suggests RA.

21
Q

Was ist die Rolle der Biopsie in der Diagnose von Tumoren?

A

Best if suspected tumor or foreign body.